Kunde

Zuccarellostiftelsen

Prosjekt

Match Mats

Tjenester

Design
Medierådgivning og -kjøp

Match Mats

Oppgaven

Match Mats er et innsamlingsprosjekt startet av Mats Zuccarello, i samarbeid med en rekke bedrifter. For hvert poeng Mats får i sine kamper, vil han donere 1 000 kr til Zuccarellostiftelsen. Når sesongen er over, vil prosjektets samarbeidspartnere matche den totale summen. Dette er en unik og morsom måte for bedrifter å gi sin støtte til stiftelsen på. Utfordringen var å holde engasjementet oppe gjennom sesongen, og få flest mulig bedrifter til å delta.

Innsikten og løsningen

For å gjøre det enkelt å følge Match Mats gjennom hele sesongen, har KO OG CO designet et nettsted som henter ut data fra NHL sine sider ved hjelp av et API. På denne måten kan hvem som helst gå inn og følge med på Mats sine poeng og innsamlingen. I tillegg vises resultater og videoklipp med høydepunkter fra tidligere kamper.

Kampanjen

Informasjon om prosjektet ble publisert i sosiale medier og gjennom annonsering mot bedrifter på LinkedIn. 23 bedrifter har deltatt på innsamlingen. Til tross for Covid19 og en forsinket oppstart for Mats etter operasjon i håndleddet, har innsamlingen blitt en stor suksess. Med sine 35 poeng har Mats og bedriftene til sammen samlet inn 840 000 kr til Zuccarellostiftelsen. Match Mats fortsetter neste sesong og vi håper at enda flere bedrifter ønsker å bli med på prosjektet og gi sin støtte.