yA Bank


Refinansiering og forbrukslån



Bedre enn forventet



Vår første kampanje for yA Bank ga et løft i kjøpsintensjon på hele 15 %. Det var en del høyere enn forventet, ifølge Øyvind Stormyrbakken – Online Marketing Manager i yA Bank.

Kan du spare penger ved å ta opp et forbrukslån? yA.



Ordene «økonomisk fornuftig» og «forbrukslån» er sjelden uttalt i samme setning. Og mens mange tenker at det er greit å bruke kredittkortet av og til, tenker nok like mange at forbrukslån er for de som ikke har peiling på økonomi. Kanskje er det fordi «størrelsen» på kredittkortet ditt kan fortelle noe om hvor vellykket du er?

Nordmenn har i dag drøyt 100 milliarder kroner i usikret gjeld, hvorav halvparten er kredittkort-gjeld. Snittrenten på kredittkort er over 20 %, mens snittrenten på forbrukslån er 14 %. Å refinansiere all kredittkort-gjeld med forbrukslån, vil derfor kunne gi norske låntakere en total rentebesparelse på mer enn 3 milliarder kroner per år! Det er med andre ord økonomisk fornuftig å refinansiere kredittkortgjelden sin med et forbrukslån, til forskjell fra hva man kanskje skulle tro.

I første del av kampanjen ville vi fortelle folk dette, at det er penger å spare på å refinansiere kredittkortgjelden din hos yA Bank. For mens de fleste av oss ved en eller annen anledning har funnet «gode» grunner til å belaste kredittkortet, har altfor få benyttet seg av muligheten til å refinansiere gjelden etterpå. Gå inn på ya.no og finn ut hva du kan spare, det tar bare noen minutter.

Radiospotter

Filmer til sosiale medier (10 sek.)








"Bumpers" til Youtube (6 sek.)








Bannerannonser (eksempler)














«Når-ikke-alt-går-heeelt-som-det-skal»-lån



Del to av kampanjen for yA Bank handlet om å tilby Forbrukslån til alt som faller inn under Murphys lov. Om det er uforutsette utgifter som konsekvens av overivrige barn som nettopp har lært seg å skrive sitt eget navn, eller kjøkken først sett gjennom overdrevent løsningsorienterte øyne.

Radiospotter

Filmer til sosiale medier (10 sek.)






"Bumpers" til Youtube (6 sek.)








Bannerannonser (eksempler)










Kampanjen gikk på P4, Radio Norge, Radio Metro, Google Display Network, bumpers til YouTube og kortfilmer til Facebook.

Laster