PrivatMegleren


Lokalt fremsnakk



Show, don’t tell



Meglerbransjen kommer ofte med påstander som; vi kjenner lokalmiljøet ditt best, vi får best pris for din bolig og så videre. Vi hadde lyst til å vise det, ikke bare si det. I samarbeid med PrivatMeglerens 70 kontorer, utviklet vi derfor en nasjonal kampanje med lokale tips fra hvert kontor.


I tillegg ville vi vise hvor grundige de er, med 40 av spørsmålene de stiller boligselgere før visning, og annonserte til og med lokale boliger til salgs på boards.



«Programmatisk» boards-kampanje



Målet med kampanjen var å fremsnakke lokale aktører og aktiviteter, for å vise at PrivatMegleren kjenner til og setter pris på kvalitetene ved boligområdet de enkelte kontorene representerer. Det har verdi både for den som skal selge og kjøpe bolig, og lokalmiljøet formes jo av alle tilbudene som finnes der. På denne måten kunne PrivatMegleren gi noe tilbake til sine lokalmiljø.

I samarbeid med Clear Channel og JCDecaux identifiserte vi lokasjoner til boards i en radius på 300 meter fra de enkelte kontorene. Deretter plasserte vi en kombinasjon av de tre budskapene slik, at det lokale tipset vi kom med var i kort avstand fra der boardsene var plassert, «Grundig» ble plassert på holdeplasser der man har tid til å lese og lokale boliger til salgs på de øvrige plasseringene. For de 26 kontorene som ikke hadde boards i nærheten av sin adresse, utviklet vi bannere som ble distribuert på nettaviser som VG, DN og relevante lokalaviser.

Å utvikle og plassere en kombinasjon av nesten 100 ulike budskap fordelt på 250 flater, analoge og digitale, var en kompleks oppgave. Det tok MYE tid, men når flere av de som ble omtalt i kampanjen tok bilde av boardsene og postet det i sine egne kanaler, var det verdt innsatsen. Å snakke godt om andre, gjør godt.









For mer informasjon om resultater og kampanjen for øvrig, ta kontakt med Alf Gunnar Nilsen eller Nina Marie Hølke.

Laster