Japan Photo


Julekampanje 2017



Oppgave



  • Øke salg av CEWE fotobøker gjennom deres app CEWE Fotobok Pure
  • Øke salg av julekort gjennom Snapchat custom filter
  • Øke salg av kalendere, julekort og flere aktuelle produkter for juletiden

Dette som en del av flere elementer i en stor julekampanje fra CEWE og Japan Photo.



Kampanjen



For Snapchat produserte vi én film som viste en app med bilder, hvor bruker velger favorittene sine og avslutter rett til bestilling – altså hvor enkelt produktet er i bruk. Vi produserte i tillegg et filter som utfordret brukere til å ta en selfie med CEWE-innhold rundt for å inspirere til kjøp av julekort.

Vi produserte også 3 filmer med kalender som fokuspunkt, hvor vi demonstrer at året som gikk lett kan bli en flott julegave. Disse ble vist via Facebook, Google og Schibsted-nettverket.

Snapchat-ad gikk i hele Norge med over to millioner visninger.

Filteret hadde 3.2 millioner visninger blant over 800.000 unike brukere. Brukere lekte med filteret i over 10 sekunder i snitt – et tall som er veldig bra, ifølge Snapchat.

Japan Photo og CEWE har en salgsøkning på 24% sammenlignet med tilsvarende kampanje i fjor. Budsjettene er tilsvarende det samme. Resultatet omfatter Ko&Co sin del av kampanjen.

Laster