Landkreditt Bank


Hvor mye bonde krever vi at du er?



Oppgave



LKB ønsker å reposisjonere merkevaren og styrke kjennskap i urbane demografier (by/storby). Målet med kampanjen er å bryte ned gamle fordommer og øke oppslutning hos relevante målgrupper (35+). En trygg og solid bank som ikke gjemmer sine røtter, men gjør seg tilgjengelig for flere enn tidligere.

Kampanjen



Landkreditt Bank har høsten 2017 et sponsorat v/TV2s Farmen. Dette er kampanjen som følger og bygger opp under det sponsoratet.

Vi skapte en kampanje som tar tak i fordommene Landkreditt Bank opplever på en direkte og ærlig måte. Mange oppfattet banken som «bare for bønder». Som rett og slett ikke stemmer. Kommunikasjonen søker å ta opp problemstillingen på en folkelig måte, som gjør LKB og deres produkter relaterbar og tilgjengelig.

Konseptet «Hvor mye bonde krever vi at du er?» tar fordommen på alvor, men forsøker å ufarliggjøre den med humor. Vi produserte 13 filmer som tar opp gjenkjennelige og hverdagslige situasjoner. Målet er å vise hvor lav terskelen for å være «bonde nok» egentlig er. Vanner du plantene på kontoret, eller kanskje du klipper gresset i hagen? Det holder.

Kampanjen går via Facebook, Adform og Google-nettverket. Vi har satt opp en sekvensiell visning av filmene der det er mulig, og roterer dermed innhold for mottakerne. Målet er å ta flest mulig seere gjennom de ulike situasjonene, både for å holde det lett og spiselig – men også for å gi flere seere muligheten til å kjenne seg igjen. Kampanjen er støttet av bannere med fokus på produkt og call-to-action, som supplement til filmenes innhold.

Ko&Co står for kreativt konsept, strategi, tekst, grafikk og utføring. Filmene er produsert i samarbeid med Red Ant.

Hvor mye bonde krever vi at du må være?

Du trenger ikke å være bonde for å følge med på Farmen

Boligrente fra 2,10%

Laster