Egmont


Julekampanje Flipp

Utfordring



Egmont skulle til julen 2015 kjøre en kampanje på sin nylanserte magasin-app Flipp. Vårt mål var å bevisstgjøre målgruppen om produktets innhold, og hvor raskt og enkelt man som bruker kunne få tilgang. Sekundær målsetning var å få tegnet 10.000 abonnenter. Fokuset ble derfor lagt til den umiddelbare leveransen produktet har iboende.

Kampanjen



Til denne kampanjen gjorde vi noe som aldri var gjort før i Norge. Vi kombinerte Ruter’s sanntidtabeller for t-bane med budskapet i digitale adshell. Der viste vi hvor lenge det var til neste t-bane i sanntid og sammenlignet det med hvor raskt man kunne få Flipp. På den måten kunne publikum bruke ventetiden til å laste ned app’en, eller bestille abonnement som gave til familie, kjæreste eller venner.

«Linje 2 til Bergkrystallen: 4 min. Julegave til mamma: ca. 3 min»



På denne måten tok vi kundens behov på alvor. Midt i julerushet i Oslo sentrum opplevde de en reell historie som fremhevet Flipp som et raskt og enkelt julegavekjøp. Det ble fort én mindre julegave å stresse rundt i butikkene for. Kampanjen nådde målet med 10.072 nye abonnenter, og var utenom Clear Channels t-baneshells også synlig på Facebook og Instagram.

Facebook annonse

Instragram annonse

Laster