Budget Bilutleie


Billy



Oppgave



Billy ble introdusert i fjor (2016) som en Mini-kabriolet unge mennesker kunne leie for bare 1 krone dagen gjennom sommeren. I år endret vi noe på oppsettet av kampanjen. Fra å ha tilfeldige reisemål basert på deltageres ønsker i fjor, så ble kampanjen satt opp med en pre-destinert plan for hvor Billy skulle kjøre i år. Deltagere kunne da gå inn på en egen Billy-side på budget.no og melde seg på. De ulike etappene gjennom Norge hadde fastsatte datoer, og gikk i ett fra 21. juni til 14. august.

Kampanjen



Var du så heldig å vinne en etappe med Billy så kunne du reise nesten gratis på roadtrip. Men vi ønsket å bruke deltagernes reise til noe alle kunne være med på. Derfor fikk vi deltagerne til å sende inn videoer og bilder fra turen. Ved å «betale» med opplevelser og fine snutter fra turen fikk Budget innhold de kunne distribuere i egne kanaler. Både underveis som små poster på Facebook, samt i egne videoer på slutten av kampanjen som rettet fokus på de gode opplevelsene over hele landet.

Vi stod for kreativt konsept, strategi, tekst, foto, grafikk, film (sammen med Giraff Media) og utføring. Kampanjen ble lansert med en promofilm og en løypekartfilm – samt annonser på Facebook for de forskjellige etappene. Var du i Molde (og i riktig demografi/alder) ville du kanskje få opp en annonse som fortalte deg om at du kunne dra på roadtrip til Bergen fra 5.august til 8. august.

Laster