Avis


En liten bil kan gjøre en stor forskjell



Folk opplever førjulstiden som stressende, og dagene blir ikke enklere av av ombygging av trikkelinjer og rufsete vær. Kan vi bruke humor til å vise at vi forstår kundene, og gi dem en grunn til å tenke på AVIS i førjulstiden? Klart vi kan.

Oppgave



AVIS har vanligvis godt belegg på sine større biler før jul, men småbilene blir stående ubrukt. Vår oppgave gikk kort og godt ut på å få leid ut biler som ellers ville blitt stående ensomme i garasjen i juleferien.

Kampanjen



Ko&Co har bistått med kreativt konsept, annonseproduksjon og mediekjøp.

Kampanjen omfattet film, Facebook-annonser og display annonser. Filmene kom i to lengder og med to versjoner. Den lengste filmen på 12 sekunder ble plassert som en preroll og denne ble fulgt opp i samme avspilling med en bumper på 6 sekunder, plassert som "midroll".

Valgte kanaler ble Google Ads med filmer på YouTube og DisplayAds med retargeting mot de som har sett filmene. Det tilsvarende har blitt gjort på Facebook. De lengste filmene gikk i tillegg på Snapchat.

Kreativt konsept



Ideen tar AVIS eget mål om å være «witty» på alvor. Ved å vise en overdrevet slitsom og stressende situasjon kan vi kanskje få frem et anerkjennende smil hos folk. Kanskje de vil tenke «det er ikke så ille, men jeg har endel selv å fikse før jul.

Resultater



Kampanjen er pågående, men foreløpige resultater tilsier at kampanjens målsetninger om antall bookinger vil bli oppnådd.































Laster