Ko&Co ansetter byråleder

Alf Gunnar Nilsen er ansatt som byråleder i Ko&Co, med ansvar for den kreative satsingen.

Alf Gunnar Nilsen har lang fartstid fra reklame- og kommunikasjonsbransjen, og har jobbet med kunder som Procter & Gamble, Telenor og BMW/MINI. Han kommer senest fra Naug & Venner der han var daglig leder. Med dette styrker Ko&Co sin kompetanse innen merkevarestrategi og konseptutvikling. Nina Hølke fortsetter som daglig leder

Hva er spennende hos Ko&Co og hvorfor dette valget?

Det er litt morsomt å tenke på at jeg forsøkte å rekruttere Tore Tomasgaard for 5 år siden, nå ble det motsatt i stedet for, sier Alf Gunnar Nilsen. Tomasgaard leder i dag medierådgiverne i Ko&Co, som er spesialister på performance, søk og sosiale medier.

Å jobbe integrert med medieplassering og konseptutvikling gir oss fantastiske muligheter på vegne av våre kunder. Fordelen med at våre spesialister og kreatører sitter skulder til skulder, er at vi kan måle, lære og optimalisere kontinuerlig – både hva gjelder innhold og plassering. Og da kan vi også måle og vise kundene våre verdien av gode ideer, sier Alf Gunnar Nilsen.

Likestilte fagområder

– Ko&Co er et integrert medie- og reklamebyrå, og med ansettelsen av en ressurs som Alf Gunnar kan jeg endelig si at de to fagområdene er likestilte. Både i forhold til bemanning, kompetanse og antall kunder, sier daglig leder Nina Hølke. Vi har en historikk relatert til ansatte og kunder, som tilsier at vi har vært sterkere på mediekjøp. Dette har vi derfor jobbet hardt og målrettet for å utjevne.

Hele veien har kompetanse knyttet til de digitale mediene vært kjernen. Byrået skal fortsette å levere digitale løsninger og planer, men er mer opptatt av at kanalene fungerer optimalt for formålet enn hvor de blir plassert.

– Vi diskuterer ofte om vi skal fjerne eller beholde ordet digitalt i byråpresentasjonen, sier daglig leder Nina Hølke. Enn så lenge har vi valgt å beholde det for å fortelle markedet hvor vi kommer fra og hva vi har tro på fremover. Digitale medier har ikke minst egenskaper som passer vår kundegruppe veldig bra, vi er opptatte av fleksibilitet, kontroll og målbarhet. Men vi jobber også med andre medier som radio, TV og utendørs, så lenge dette gir kundene våre resultater, sier Hølke.

Tryller med budsjetter
Utviklingen i bransjen forøvrig har også vært til vår fordel. Da vi for 5 år siden startet et fullservicebyrå, var det vanskeligere å få aksept for denne forretningsmodellen. I dag er stemningen en helt annen, og vi ser også at kundene etterspør våre fullservice-tjenester, sier Hølke, som ser frem til et spennende 2018.

Ko&Co har i dag kunder som AVIS og Budget, Landkreditt Bank og Japan Photo. Fremover ønsker de å posisjonere seg tydeligere mot små og mellomstore bedrifter.  – Vi gir alle kunder den oppmerksomheten de fortjener, og kanskje ikke får i større byrågrupperinger. Vi tryller rett og slett med budsjetter, sier Hølke.

Skriv en kommentar

Laster