Gode resultater med Snapchat

Sosiale media er en effektiv kilde til trafikk for mange annonsører. Flere og flere bedrifter flytter budsjettpenger over til kanalene, og dette reflekteres i prisene som blir dyrere. Så hvorfor ikke teste ut en relativt ny annonsekanal, foreløpig uten annonsetrengsel? 

Annonsering på Snapchat er fortsatt ganske nytt, men vi i Ko&Co annonserer allerede på Snapchat, og der ser vi helt magiske tall!

Hvorfor bruke Snapchat?

Med over 2.5 millioner aktive brukere daglig i Norge, kan man trygt si at rekkevidden er mer enn tilfredsstillende. I snitt bruker vi 30 minutter daglig på appen. For deg som vil nå ut til den yngre garden er det dokumentert 90% dekning blant personer mellom 13-24 år.

Norge kalles ofte the weird country av Snapchat selv, da vi er det eneste landet som har omtrent den samme dekningen over og under 30 år. I de fleste land er det en klar overvekt av brukere under 30 år.

Brukerne kan også snart dele sine stories utenfor Snapchat til andre sosiale medier, som Facebook og Twitter, og via e-post og tekstmeldinger.

Hvilke annonseringsmuligheter er det på Snapchat?

Linser – World Lens og Face Lens

«Linser» på Snapchat er det morsomste formatet for annonsering på Snapchat. Her kan du la brukerne interagere med merkevaren din på en måte du selv definerer. Det kan være å ikle seg merkevaren gjennom selfiemodus med Face Lens, eller ved å se på merkevaren i World Lens, med kameralinsen bak mobilen.

Ved bruk av Face Lens kan du få brukerne til å bli en del av et spill, en film eller annen interaktiv opplevelse. Dette fører også til at brukerne setter av tid med merkevaren din og knytter seg sterkere til den gjennom frivillig interaksjon.

World Lens gir brukerne muligheten til å leke seg med omverden. Snu kameraet sånn at kamera ser på det som er foran mobilen og la brukerne få en god opplevelse med både merkevare og kampanje. Her kan du også lage en 3D bitmoji-animasjon som forteller en historie for brukeren.

World Lens:                                     Face Lens:

 

 

Filter – Lokale og nasjonale geofilter 

Geofilter er en super måte å skape bevissthet blant brukere som er i nærheten av din butikk, event – eller over hele landet! Geofilter gir brukerne mulighet til å sende bilder av seg selv eller omgivelsene med din logo og ditt budskap. Her kan du enkelt oppnå mer oppmerksomhet og engasjement ved hjelp av et sveip!

 

SnapAds – video (live eller animert), gif, still, cinemagraph

En SnapAd kan være både bilde og video. Annonsen har en maksimal avspillingslengde på 10 sekunder der brukeren kan sveipe opp for mer informasjon, uansett om du velger å bruke video, gif (bevegelig bilde), stillbilde eller en cinemagraph.

Når brukeren har sveipet opp serverer Snapchat ytterligere informasjon, som kan være i form av en artikkel eller en mer utdypende video. Du kan også lede brukeren direkte til appen din i Google Play eller AppStore med app-install, eller ta dem direkte til nettsiden din.

SnapAds dukker opp mellom venners stories og i innholdet til Discover Premium – inkludert Our Stories, Publisher Stories og Shows.

     

 

Og til slutt – hvilke tall ser vi når vi annonserer i Snapchat?

Snapchat leverer en fullstendig rapport ved endt kampanje. Der får du som annonsør innsikt i parametere som totale visninger, total rekkevidde, delingsrate, avspillingstid, og statistikk på organisk spredning gjennom chat og stories.

Vi kan trekke frem at Ko&Co før jul annonserte via SnapAds for en kunde. Vi produserte en filmannonse der brukeren kunne sveipe opp i løpet av avspillingen. Sveipet man opp kom brukeren rett til appen vi promoterte i Google Play eller Apple Store. Vi kjørte også et National FilterFace Lens.

Kampanjen oppnådde hele 2 millioner visninger. 35 700 personer så over 75% av videoen og 27 400 brukere sveipet opp for å sjekke ut appen.

Filteret fikk over 3,2 millioner visninger og ble delt over 210 000 ganger. I gjennomsnitt lekte Snapchatbrukerne med filteret i over 10 sekunder – noe som er godt over «normalen» (4-8 sekunder).

Er du fristet til å prøve selv, eller sitter du inne med masse spørsmål?

Kontakt oss i dag for mer informasjon om hva vi kan gjøre for deg og din merkevare!

Skriv en kommentar

Laster