Like før sommerferien annonserte Snapchat nyheten om at Dynamic Ads blir tilgjengelig for annonsører i Norge.
Dette annonseformatet gjør det enklere for bedrifter å skreddersy annonsene sine, slik at de oppleves mer relevant for brukerne – helt automatisk.
Du sparer altså tid og krefter ved å slippe å sette opp annonser manuelt for hvert enkelt produkt, og fordi systemet kontinuerlig tilpasser produktannonsene vil du treffe målgruppen din enda bedre enn før. I oppsettet kan du velge mellom fem ulike maler for hvordan du ønsker å vise frem produktene dine.
Du kan optimalisere for å nå ut til nye brukere som ikke kjenner til produktene dine fra før, eller du kan velge å kjøre retargeting mot de som tidligere har foretatt en handling på nettsiden din. Dynamic Ads egner seg derfor utmerket godt for annonsører som har en nettbutikk, og som ønsker å øke produktsalget på en smart og effektiv måte.
En typisk kundereise vil se slik ut:
Mange kjente merkevarer har allerede vært ute med Dynamic Ads på Snapchat, blant disse er Sephora, Ralph Lauren og Adidas.
Foreløpig er det kun standard bildeformat som er tilgjengelig, men i følge Snapchat vil det sannsynligvis komme flere formater i løpet av 2020.
For å kjøre dynamiske annonser på Snapchat må du lage en produktkatalog. Dette kan gjøres manuelt ved å laste opp en CVS-fil med informasjon om produktene som blant annet bilde, pris, farge etc. Dersom du har mer enn 50 produkter anbefales det å bruke en produkt feed som oppdateres daglig. I tillegg må du selvsagt sørge for at Snap pikselen er konfigurert og installert på nettsiden din. Du kan lese mer om detaljer rundt krav og spesifikasjoner for oppsettet her.
Kunne du tenke deg å teste annonsering på Snapchat, men lurer på hvordan du skal gå frem? Vi hjelper deg gjerne med å komme i gang!
Kontakt oss i KO OG CO for en hyggelig prat om hvordan vi kan hjelpe deg med å øke salget for din bedrift.