Skap gode brandrelasjoner med kundene dine

Som markedsfører har det blitt vanskeligere og vanskeligere å få opperksomheten til publikum. Det kan være fristende å heller skru opp budsjettene og si at det er her det er feil, eller endre på publikumsinnstillingene. Det billigste og beste er å heller se på hvordan annonsene prater til publikum, og å jobbe mer med brand som nå har blitt nøkkelfokus for mange bedrifter i 2020 og fremover.

Ikke undervurder en god overraskelse

Think With Google Podcasts nevner en studie fra 2017 der de fant ut at kreative virkemidler spiller hovedrollen ved et kjøp. Ved å legge til et overraskelseselement i annonsen vil den vekke følelser som glede og humor, og kan være starten på positive relasjoner til ditt brand.

Google Doodle er et godt eksempel på et overraskelseelement som skaper oppmerksomhet. Du har kanskje lagt merke til at Google-logoen endrer seg fra tid til annen, og at du kan trykke på den for å få mer informasjon? Det er Google Doodle. Dette er en nøye gjennomtenkt strategi fra Google for å skape høyere relevans, bedre merkevarebygging og relasjon til sine brukere, noe som igjen fører til at flere velger å være lojale.

Data er gull

En hovedingrediens til den gode oppskriften er Googles brukerdata. De kartlegger hva som er interessant for brukerne sine basert på geografi, tid og kultur. Har du lagt merke til at på 17. mai så er det 17. mai tema på Google logoen? Hva får det deg til å føle og tenke? Føler du deg inkludert og sett? Var det overraskende første gangen du så det?

Hvis svaret er ja på alle spørsmålene så har Google klart å skape bedre relasjoner til deg, og høyst sannsynlig fått din lojalitet en stund til.

Så hvor begynner du med ditt eget brand?

Start med å se på hva som kan hjelpe ditt brand med å skape gode relasjoner til ditt publikum. Dette kan være tiltak som å tilby noe som konkurrentene ikke tilbyr eller å skille seg ut på leveransen. Se også på utformingen av nettsiden og SEO.
Finner brukerne det de leter etter på nettsiden din og er det lett for dem å foreta handlingen som du ønsker? Er opplevelsen av nettsiden bra får brukerne en god opplevelse av å være på den og vil dermed bruke lengre tid på siden din.

Du kan laste ned vår SEO Playbook for flere gode SEO tips!
Last den ned her.

En god brukeropplevelse vil også føre til en bedre brandrelasjon mellom din bedrift og publikum og deretter økt kundelojalitet.

Her kan du se nærmere på vår kampanje «Sett pris på» som skapte rekordhøye resultater både for PrivatMegleren og Finansavisens RAM test

Sammendrag:

  1. Gjør nettsiden din appellerende
  2. Ha god SEO
  3. Overrask publikum på en positiv måte i kreativene dine

Ønsker du å diskutere mer rundt dette temaet?
Ta opp tråden her!

Share on facebook
Share on google
Share on linkedin
Share on email